Beste vertoner,

Misschien hoorde u al eens iets waaien over De FilmClub?

#WATDFC? Het project, dat van start ging in oktober 2018, wil kinderen en jongeren de weg wijzen naar goede films. Enerzijds door een filmselectie aan te bieden via een digitaal platform waardoor geïnteresseerde jonge filmfans elke week op school of daarbuiten kunnen genieten van fijne films in een brede waaier aan genres, thema’s en productielanden. Daarnaast is De FilmClub ook een gids naar bestaande initiatieven zoals evenementen, festivals en het aanbod van vertoners zoals u.

WAAROM? Het project liet zich inspireren door het gelijkaardige initiatief Into Film van het BFI in het Verenigd Koninkrijk. Onderzoek wees daar uit dat de deelname van kinderen en jongeren aan zo’n wekelijkse FilmClub een opvallende impact heeft op het cinemabezoek op latere leeftijd.

In dit eerste FilmClub-jaar krijgen we bovendien de feedback van de begeleiders van de FilmClubs dat ze graag meer op de hoogte willen gehouden worden over initiatieven rond film in hun buurt.

DUS … nodigen we u graag uit voor een infosessie / brainstormmoment op donderdag 6 juni om 10:00 bij het Vlaams Audiovisueel Fonds (VAF), Bischoffsheimlaan 38, 1000 Brussel.

Daarbij willen we luisteren naar de mogelijkheden die u als vertoner ziet in het project en hoe we aansluiting kunnen vinden om jonge filmfans in De FilmClub kennis te laten maken met uw werking.