Cool Abdoul

Jonas Baeckeland / 2021 / BE

De getalenteerde jonge bokser Ismail Abdoul heeft met Sylvie de liefde van zijn leven gevonden en verdient goed zijn boterham als bouncer in een nachtclub. Maar dan gaat het snel: samen met zijn mannen controleert hij alle clubdeuren in de stad, inclusief de drugshandel erachter. Ismail wordt de nieuwe sensatie: een levende legende, zowel in de ring als daarbuiten. Maar de druk van de politie drijft een wig tussen hem en iedereen die hem dierbaar is. Hij zal nu de ultieme wedstrijd moeten strijden: die tegen zichzelf.

Deze emotionele boksbiografie vol contrasten is gebaseerd op het levensverhaal van de Gentse legende Ismail Abdoul. Het langspeeldebuut van de Vlaamse regisseur Jonas Baeckeland is een persoonlijk relaas met een rode draad over discriminatie aan de deuren van nachtclubs.

Duur

Talen

Frans
Nederlands

Leeftijd

14+

Genres

Langspeelfilm

Thema's

Armoede
Conflicthantering
Criminaliteit
Discriminatie en racisme
Drugs en verslaving
Gezin en familie
Identiteit (ik en de wereld)
Multiculturele samenleving
Onderdrukking
Sport, muziek en zelfexpressie
Volwassen worden
Vriendschap en liefde
Waar gebeurd
Weerbaarheid

• Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.